lebah juling??


kawan-kawanku yang amat kusayangi..

Sunday, December 16, 2012

Middle of Middle Earth: HOBBIT

Why is everyone mention about Hobbit? What on earth is that? (this question always in my mind before I came to New Zealand and now I know what is hobbit is).

For those yang tak tahu apa itu hobbit, tolong tolong tolong jangan tanya aku sememangnya aku tidak tahu apa itu hobbit. All I know is Hobbit is a science fiction movie yang sememangnya aku tidak minat. Kalau tengok cerita ni agaknya baru je start sepuluh minit aku dah tidur (ekh, bukan aku setiap kali tengok movie aku akan lolap cepat ke? hurm, nampaknya mutu cerita kat tv ni tiada kualiti hingga menyebabkan aku lelap cepat. Haha. Alasan terbaik tu. Give a big clap to me. Pap Pap Pap)

And as usual seperti sebelum ni: Lord of The Ring buat kat New Zealand jadi untuk si Hobbit ni pun mestilah dibuat di New Zealand juga.

Semasa I arrived at Wellington Airport aku dah pelik lihat situ sini dengan bendera yang tertulis MIDDLE OF MIDDLE EARTH. Aku ingatkan nama lain bagi NEW ZEALAND, rupa-rupanya SI HOBBIT punya nama. Sorry la I a bit lambat about isu semasa. Well I live in the cage thats why I act like a Perak Man.
Binatang apakah ini? rambut sikit gigi menakutkan. Seram tapi comel. 


Just look at the urat-urat. It seems real.
Mohon kepada peminat hobbit jangan ambik gambar ni tanpa permission. Especially blogger. Aku tepuk dahi korang baru tahu. usually certain blogger yang tak tahu malu ni diorang copy/cilok gambar or even entry dari blog orang lain. Tak tahu malu betul.


Fashion disaster betul la aku ni. Aku memang suka warna biru and oleh kerana kat negara orang putih orang tak kenal aku so fashion aku amatlah teruk sekali. Anyway no one knows me like u do. pyjamas plus tudung senang dipakai. Siap.



As we walked at Wellington, I saw this huge Hobbit house structure. It is cinema, and it is now promoting about hobbit. Well, they really do the job on promoting Hobbit.  They really proud of their product and I think they should to. Product yang baik siapa yang tak bangga kan.


Seriously I dunno apa function benda tu. Tak faham. Tak faham. Anyone could explain for me? And just take a deep look at Hobbit kat belakang tu. Tak nampak? never mind, kita zoom dengan lebih dekat lagi.


So, in the next kami we went to Whitecoulls. Whiteoulls ni kedai buku. Macam popular la kalau kat Malaysia ni. Kedai buku nya adalah sangat besar. Many type book genre ade dekat sini. BEST! Dan dalam kedai buku tersebut ada Hobbit. Well, everywhere you go in Welly, you will never missed to meet this Hobbit.



punya la excited membeli sampai lupa nak tutup beg. Alasan yang terbaik kan.




so, i guess this end of my story. thank you for your kidness for being patiently read my entry. see u in the next entry



3 comments:

Why Farouk said...

tak sabar nak tengok the hobbit kat cinema! untonglaaa orang tu dapat tengok hobbit real depan mata.. eh? haha

Hidayatul Afzam said...

waa,,beznye akak dpt tgk hobbit real..*excited!*..bila la nak sampai cinema nk p tgok cite hobbit plak ni :(

Rizal Sadiman said...

jeles yang tdk terhingga :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...