lebah juling??


kawan-kawanku yang amat kusayangi..

Saturday, March 23, 2013

Oz The Great And Powerful Vs Lelaki Tak Solat

Pada hari jumaat yang lalu, saya telah ke Jusco. Ok, Tak ramai orang. Bestnya. Yang penting, hari jumaat. So takde lelaki. Hidup bahagia, aman sentosa. Yang ada pun berapa kerat je. Maklum la, orang bekerja, budak sekolah kena pergi sekolah. 

Ini merupakan pengalaman menonton wayang setelah 2 tahun tak tengok wayang. Last aku tengok wayang masa form 3. Lepas dapat result PMR and now I'm back after SPM result. Oh yeah. Life life life.

Cerita yang aku tengok ialah Oz The Great And Powerful. Keseluruhan cerita ni best. Ok la. Berjaya buat aku terjaga even aku dah nak terlelap. Itu pun sebab sound kuat sangat. Owh, monyet dalam cerita ini sangat comel dan mampu membuatkan aku tergelak. cis.
Owh part lelaki tak solat pula macam ini. Bila aku masuk wayang tu jam tunjuk pukul 12.20p.m, ada budak lelaki dan aweknya duduk kat couple seat. Aku pun berfikiran positif kut-kut pukul 1p.m nanti dia bla pergi solat. Aku pun ambil tempat di depan budak tu. Then, datang lagi satu pasangan lelaki dan perempuan melayu ISLAM. 

Then aku tengok jam dah pukul 1.30p.m. dah masuk waktu zohor tetapi kenapa lelaki melayu ISLAM ni tak pergi solat. And in the end diorang stay takpergi solat sampai pukul 2.30 petang. 

Untuk pengetahuan korang, lelaki tersebut bukannya mumayiz. dah baligh dah. Perut dah kedepan. Tak kisah la kau uzur ke hape. Tapi dalam keadaan macam tu kau tak payah la nak mempublic kan muka kau. Aku tahu ada je lelaki yang tak pergi solat jumaat tapi atleast diorang stay je dalam bilik or kat rumah. Dan kepada awek-awek sekalian, tegur la jika pakwe korang takpergi solat. 

p/s: Nak sambung belajar dengan mentor.

1 comment:

Kyra said...

geram kan kalau nampak lelaki time solat jumaat..ktorg selalu perli je trus..lalu sebelah diorg then ckp aikk diorg xg semayang jumaat lah..hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...