lebah juling??


kawan-kawanku yang amat kusayangi..

Monday, July 27, 2015

Raya and Iffah's Akikah

Raya tahun ini a little bit hambar mungkin sebab arwah nenek dah takde. Even aku balik pun rumah sunyi dan kosong. Apalah erti raya tanpa kehadiran nenek tercinta disisi. Macam biasa seperti tahun-tahun yang lain hari raya aidilfitri akan ku sambut di NEGERI SEMBILAN. Non hado tompek lain.

Raya pertama:
Pagi macam biasa bangun awal pagi then pergi solat sunat aidilfitiri at the nearest mosque. Balik sambung makan laksa, rendah, ketupat NEGERI SEMBILAN. Later aku akan share resipi masakan hari raya Negeri Sembilan. Oleh kerana Hari Raya pada tahun ini jatuh pada hari JUMAAT jadi my dad teruskan journey back to solat jumaat while aku sambung journey membuta di depan tv. Apalah anak dara sorang ni... wuwuwuwu.... Dan itulah routine aku pada hari raya pertama dan hari lain juga hambar dirumah seorang diri. 

Iffah's Akikah:

Alhamdulilah, aku dah dapat anak buah yang pertama. Usually kalau cucu pertama ni feeling dia lain macam dan of course macam-macam yang dia dapat. *Cakap dalam nada jealous. Hahaahaha. Mohon Iffah jangan baca ni. Semalam majlis akikah Iffah telah berjalan dengan lancar. 

The most decent picture ever. hahaha.

Iffah terlalu comel sampai aunty terlalu geram rasa macam nak gigit-gigit je.

Budak ni susah sangat nak kono ambil gambar ekh. 

Rambut iffah sebelum dan selepas cukur jambul sama je. Itu TOK TAT (Tok UStaz). Masa kecik-kecik aku selalu follow abah aku pergi ke masjid dengar ceramah ustaz ni. So masa kecik-kecik kan pelat nak sebut Tok Ustaz so terjadilah Tok Tat till now. hahahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...